Aspazia Oțel-Petrescu: FAPTELE CONTEAZĂ (partea a 16-a)

imagesCADLP1YL Aspazia Oțel Petrescu: FAPTELE CONTEAZĂ (partea a 16 a)Am fost la mănăstire și la masă citea o maică din învăţături de folos şi spunea că Dumnezeu nu apreciază produsul final, nu se uită la rezultatul procesului, ci la modul în care ne dăm noi silinţa. Şi mă gândeam că noi, dacă o să încercăm să ne luptăm toată viața cu patimile noastre și nu le biruim, ce ne facem ?

 

Nu ştiu în ce context a fost spus lucrul ăsta, dar nu-i chiar aşa. Că, aşa cum spui, înseamnă că  nu contează decât intenţia şi strădania. Nu-i suficient! Contează şi rezultatul! Faptele! Iisus a spus: „După fapte…!” Şi se spune că iadul e pavat cu intenţii bune. Degeaba intenţia e bună dacă rezultatul iese aiurea. Dar, într-adevăr, contează strădania; probabil în sensul ăsta…. Strădania. Să te străduieşti. Nu ajungi întotdeauna la rezultatul optim, dar cel puţin ţi-ai dat silinţa şi asta Dumnezeu apreciază foarte mult, într-adevăr. De altfel a şi spus la un moment dat Mântuitorul, nu mai ştiu în ce context spune: „După puterea voastră…” Dumnezeu ştie că sunteţi slabi și neputincioşi şi vă dă încercările după puterea voastră. Deci, dacă ţi-a dat o încercare, înseamnă că tu ai puterea s-o treci. Şi dacă nu ai, faci ca mine: ţipi, strigi. „Doamne, ajută-mă! Nu mă lăsa!”

V-am umplut capul de poveşti…

 

Nu! Vă mulţumim din suflet! Noi ne bucurăm că ne-aţi predat file de istorie adevărată și de teologie. Lucruri pe care nu prea ai de unde să le afli. Le mai citești în cărți sau pe internet.. Dar altceva e când chiar vorbim față către față…

 

Se face foarte mult teologie, dar Mântuitorul a spus clar că „Nu după teologie veţi fi judecaţi”. Alea [teoriile] sunt frumoase, te ajută, într-adevăr, să înţelegi, să cunoşti, îţi lărgesc sfera de cunoaştere, dar nu te mântuie!… Faptul că tu cunoşti toată teologia acestei lumi nu te mântuie. Fapta ta te mântuie! Teologia te ajută. Iisus n-a spus: „Veţi fi judecaţi după teologiile voastre”. Deci, degeaba mă bat cu pumnul în piept că sunt ortodox. Dumnezeu a hotărât să mă scoată din nefiinţă ortodox. De ce l-a scos pe celălalt catolic, nu pot să-mi dau seama. Dar el, celălalt, catolic, ce-i vinovat că el crede într-un creştinism deviat? Şi nu vede, nu ştie care-i deviaţia, pentru că aşa îl învață pe el catehismul. Deşi foarte mulţi dintre catolicii din ziua de azi au ajuns la concluzia că au un catehism deviat. Şi chiar protestează împotriva acestui lucru. Ei fac schimbări la propriile lor schimbări, nu mai vorbesc la religia cea dintâi. Dar e treaba lor, Dumnezeu îi va judeca şi îi va judeca, într-adevăr, după curăţia inimii lor şi după faptele lor, iar nu după teologia în care au crezut.

Iisus n-a spus: „Mă iubeşti pe Mine, Petre, dacă Eu purced din Tatăl şi Duhul Sfânt din Noi Doi sau tot din Tatăl…?” A spus: „Mă iubeşti pe Mine, Petre?” Simplu! Scurt. Și din chestia asta, catolicii au dedus ca să creeze instituţia papală, care, pentru orice om de bun simţ, se vede că este erezie, este o greşeală. Cum poţi să spui că un om este infailibil!?! Când Iisus clar a spus: „De ce Mă numeşti bun? Că Unul Singur Dumnezeu este bun”.

 

Se vede că face multe greşeli papa…

 

Dar când te gândeşti la Cesare Borgia că a trăit cu fiica lui şi a avut fii din acest incest, ce să mai vorbeşti de infailibilitate…? Dar e treaba lor, nu-i treaba mea, eu nu-i judec. Mă gândesc aşa, la catolicul de rând, ce vină are el că nu are cunoasterea mai aproape de adevăr, mai deplină şi că este înşelat în unele probleme? Părintele papa, la el e totul. Aşa a învăţat, aşa este obişnuit… Eu am zis că lucrurile acestea, părintele Cleopa le numea foarte subţiri, iar părintele Arsenie spunea despre ele: „Nu fac parte din treburile voastre! Nu-i treaba voastră. Treaba voastră este să-L urmați pe Iisus. Restul lasați-le în sarcina lui Dumnezeu. Că El i-a creat şi pe cei buni şi pe cei răi și ştie ce măsură are şi pentru unii și pentru alţii”.

Dar poţi, când te uiţi la Băsescu, să nu-l judeci pentru câtă răutate este în el? Nu pentru măsurile drastice, ci pentru răutatea cu care le ia. Vezi că se bucură să anunţe ceva rău, ceva care nu e bun. Un om rău, prin definiţie. Eu nu mă pot opri să nu-l judec! Şi zic: ,,Stai, măi fată, lasă-l în plata lui Dumnezeu, ce-i treaba ta? Nu te-a învăţat părintele Arsenie că nu-i treaba ta? ” Acum, mai vor să-i şi votăm…Și asta este treaba mea. Nu aleg răutatea.

– Va urma –

(foaienationala.ro)

The URI to TrackBack this entry is: https://ortodoxiacaleaceadreapta.wordpress.com/2013/11/04/aspazia-otel-petrescu-faptele-conteaza-partea-a-16-a/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

