Sfantul Efrem Sirul

Rugaciunea de pocainta a Sfantului Efrem Sirul

Doamne şi Stăpânul vieţii mele, duhul trândăviei, al grijii de multe, al iubirii de stăpânire şi al grăirii în deşert nu mi-l da mie.

Iar duhul curăţiei, al gândului smerit, al răbdării şi al dragostei, dăruieşte-l mie, robului Tău.

Aşa Doamne, Împărate, dăruieşte-mi ca să-mi văd greşalele mele şi să nu osândesc pe fratele meu, că binecuvântat eşti în vecii vecilor. Amin!

Tropar

Printr-un şuvoi de lacrimi ai udat deşertul,
Şi setea ta de Domnul a adus abundenţa în faţa ta,
Prin strălucirea miracolelor ai luminat întregul univers.
Sfinte părinte Efraim, roagă-te lui Hristos Domnul nostru să ne miluiască!

Condac (Glasul 2)

Sfinte părinte Efraim,
Mereu gândindu-te la judecata de apoi,
Tu verşi nesecate lacrimi de păreri de rău,
Străduinţele tale făcându-le exemple de urmat şi împlinit,
Şi trezind leneşii la pocăinţă:
Tu eşti, într-adevăr, un părinte renumit.
Published in: on 28/01/2010 at 09:39  Lasă un comentariu  
Tags: , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://ortodoxiacaleaceadreapta.wordpress.com/2010/01/28/sfantul-efrem-sirul/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

